我的網誌清單

2022年8月26日 星期五

生涯(16)偉成建築1977/08/12~1980/02/,駱克大廈

駱克大廈1978/3月~1979/5月

由於偉成有新地盤,公司可能體卹我居住近啩?便掉我來這裡,地盤有兩座.

而隔條街後同樣是偉成地盤,同時間興建,建成後就是伊利莎伯大廈,地產商同樣是長江實業,只不過地盤老總唔同,團隊唔同.

初來步到地盤由地基開始,地盤管工姓賴,由於地盤隔鄰是舊樓,開工時要挖空做地腳,怕隔鄰舊樓地台會下陷,於是先行來灌漿加固,弄實之間坭土,誰知灌後舊樓地渠塞咗,舊樓住客過來問點搞?問我們管工貴姓?我們管工就答佢,我姓賴,就係咁變一時笑話.

後來渠塞終於解決,而賴姓管工不久就辭工無做,後來來了個新管工,同樣做咗不久又無做,可能地盤太趕,壓力太大,頂不住要走啩?再後再來了個叫陳振,係偉成啲老臣子,而梁國輝下,我大佬來埋做助管, 而梁國輝個細佬都來埋,初入行做我墨尾,條友智商有點低?人手欠缺下,我亦介紹在雄裕時做管工的,余景棠來做墨斗.

地盤開行工,最大陣像就係個大地腳,地盤咁大地基就咁大,而且好深好厚,鋼根就密麻麻,又粗又大條,墨斗要嘜位,面層鉄過密,柱鉄插不下,要用風煤切割,太忙太趕關係,週時忘記鉄還未散熱,一手拿落去,手都燒焦.

到落石屎嗰日,重大陣象,地盤三面馬路,放滿石屎揼車,又釘了好多條落石屎斜橺,距離遠就用揼車落,近就用斜橺落,石屎田螺車就不停地穿梳,落石屎新舊口不能相隔太長時間,橺落揼車落都要連貫性,終於由早落到晚,做追石屎車的,做拿震筆的雜工,做睇落石屎的我們墨斗,及落石屎啲工人,簡直疲於卉命.

地腳落成後,就輪到上蓋工程,工程太趕,要做到五日一層,開夜就必然,人手又必要,日間落好石屎以經傍晚,石屎乾幾成以經墨斗跟圖開線,稍夜點扎鉄佬就進場,楝柱鉄風力墻鉄,第二天就釘板佬開工釘板模,第三天就扎樓面鉄,第五日又落石屎,就係咁頻頻開夜工.

工程就係咁,循環又循環,而人手又變動亦大,有來有離開,過程都變化好大,而難忘事很多.

女兒出生

地盤開工不久,我女兒亦剛出世,工程忙滿月餐飯,都係就近駱克道間酒樓食算.

彩電

而部黑白電視宣告打柴?而部樂聲彩色18寸電視,兩兄弟用兩期開夜錢,就捧了返歸,嗰年重係世杯足球,阿根廷主辦兼捧杯.

最震撼一次

從事建築以來最震撼一幕,樓建到拾多層高,當日落樓面石屎,整層樓面積不大,樓內大通天得一個,而且面積頗大吓,落石屎一路落到來通天位,自其然兩女工走上通天位,但趕工關係,扎鉄佬啲鉄料,提早準備亦放在通天位,等待石屎一乾就開工,而女工洗鋼筋用的大油桶水亦放上去,又釘板佬的鋸床工具亦放這裡,個通天板模結構,只不過四面橫位,釘一條長板,放幾條木枋上去,用來乘托著,我在石屎乾部份睇落石屎,突然0隆一聲,整個通天台負荷過重,下陷跌咗落去?兩個女工迅速消失.

我即時迅速樓梯落下層,一望個爛口女工騎在打晒交加堆竹度,係咁叫呀媽?竹係從下層室內窗斜斜地豎上來的,準備搭上一層用,見佢即時無危險,我就大聲說你無事,不要郁.

而另個稍肥女工,正在企響卡板上移動,我就喝住你唔好郁,由於女工腳下係最後卡板,再行差一步,再跌就直落拾多層地下,後來我入去慢慢帶她出來.

而騎竹個爛口女工 我才扶她下來,下來後個稍肥女工頭有些血,我就扶佢落地下,地下員工送佢去醫院檢查.

後來個稍肥女工復工,係都要給我利士?

黃勝

地盤有個拍擋叫黃勝,在大陸最艱難時期偷渡下來,有時傾開佢啲大陸往事,都幾悲慘,形容自己生日,改為偷渡下來嗰日,做佢生日作紀念,可想佢幾刻骨銘心.

暑期工

地盤趕工,突然來了兩個中學生暑期工,做跟墨尾,一個姓蘇叫衡房,一個就忘記了,所以話好笑的特別記得,我問呀黃?有日你結緍你會否請呀蘇衡房呀?個個笑到七彩.

其實另個暑期工好叻,好有志向,佢話要一個暑期間,要學會墨斗份工作,相比下同姓蘇的,思維進取多.

新移民

又有個新移民跟墨尾,係個蒙古仔移民,佢問我在香港多久?我話香港出世,你話多久?佢竟然咁講?嘩!乜在香港咁耐都未買到層樓?吓!我都唔識答佢.

就係咁5日一層的做到1979年5月3日,地盤宣報完成入伙,而我又被掉回世界花園.




沒有留言:

張貼留言