我的網誌清單

2017年7月29日 星期六

我的心臟病歷程(1)通波仔

心臟病歷程
09/02/1994
農曆年廿九早上,照例火車紅磡站,理工擴建五期地盤開工,在紅磡站步行至理工地盤,途中心口突然劇痛.當返到地盤寫字樓,坐下就慢慢不覺痛,與同事談及,會否是心臟病?
由於明天放農曆年假,要巡視地盤及分配工作,當上樓梯時或行得過急,心口總是拿住痛,同事勸我去看醫生.
搞掂工作,中午火車過大圍看醫生,從大圍落車,行去田心村間醫務所,越行越痛,痛得好利害,登記後坐下,又覺得無咁痛,無事一樣?醫生檢查過後,話我無事,我話好似心臟病喎?
醫生建議照心電圖,見公司有醫療錢,就照辦,做後又話無事,重話我這年紀非常好,簡直樣板,見咁講法安心之極,開心回家.

10/02/1994
翌日農曆年初一,例行大佬及家姐處拜年,在家姐處打麻雀,心口覺得陣陣拿住痛,當大牌時更覺痛,回家後夜瞓覺,間中都有陣陣痛.

11/02/1994
翌日年初二往青衣表姐處拜年,途中還是有時陣陣痛,心想醫生話無事,又做過心電圖,應該無事卦?後來忍不住,途中跑段樓梯試吓?看能否打通個痛楚?跑完髀樓梯,嘩!痛得我踎低攬住痛.同老婆商量,拜完個年橫掂得閒,不如去威爾斯睇急症.
急症室登記後,心諗田心村醫生話無事,好有信心在等睇醫生,閒來還在急症病房,幫啲輪椅人仕拉布簾.
輪到我看醫生,是位女醫生,她一路檢查一路問?先前醫生看病情況,後來她大罵點睇病架?跟住話要留醫,咁就正準備行啦,醫生立即叫住唔好郁坐輪椅.
咁就推咗上10/F病房,再推入心切治療部,當時有位男醫生同我講,不要怕吊緊這些藥水連頭髮絲幼血管也可以通過,那時我才知發生什麼事.
在心切治療部不可落床,不可大動作,連大便都不可以用力,順其自然喎?什麼事情都在床上解決.當晚護士對我說,如心口痛要出聲.
就當晚睡到半夜,痛到我迷迷懵懵,護士在電視螢幕發覺,立即前來給我舌底丸,還說一粒不夠,再多粒叫我咬碎,而另護士嗱淋拉部心電圖機來,同我做紀錄,後來才慢慢無咁痛,護士問點解痛都唔出聲,我都不知道?痛得我迷迷懵懵.
這晚若不是來急診,又不是護士發覺,相信係咁先?
在院其間首要做心導管檢查,無麻醉,在大比隙大動脈開個吼仔,插條導管內窺鏡,找尋心臟血管收窄的位置,全程要配合醫生指示,呼吸同閉氣.
到過一兩天後,正式做通波仔手術,醫生話這個手術成功率得七成喎.

17/02/1994
通波完成,年初八出院回家休息,放假至1994年3月5日.
住院期 6天每天54元       合共324元
手術儀器費                             8870元
收回公司醫療保險        8000元     實付1194元

28/03/1994
覆診,返回威爾斯醫院,再做心導管檢查,檢查手術完畢後,醫生話血管又窄番,即係通波仔失敗,翌日29號出院回家休息.住院期1天54元

01/04/1994
病假完畢繼續返工,但每天吃中午飯,要行條斜路,一天比一天,心口緊緊的,呼吸不暢順,不知是否心理作用?過咗幾日,醫生間中來電問下情況,又話要回院檢查.
再過幾天,醫生來電,說我要再做手術,在窄血管位置加個彈弓,當時有點怕,問可否不做,他說你還年青,最好做這個手術,這是新手術.面世不久喎?唉!我也層在明珠台見過.

15/04/1994
入院做血管加彈弓手術,同心導管檢查一樣,無麻醉,在大動脈插入喉管,沿血管而上,動手術的醫生,不停同另位醫生對話,一路去到大家認同窄位置,便放下管狀彈弓,全程我就望著電視螢幕配合做.

最記得當時個醫生,像屠豬一樣,圍上一塊白色膠圍裙,在準備手術前同護士大談旅遊經,忘記講澳洲定係講埃及?到正式手術時,個醫生突然大叫,好彩閃得快,唔係一身都係,大概大動脈開吼時,噴泉一樣的血射出卦?
跟住聽從醫生指示,呼吸同閉氣,又話若頂不住出聲喎?我就望兩個電視螢幕,像人參一樣的血管,在螢幕內不停的抽搐,chok吓chok吓,過程都不算太辛苦.
最辛苦係事後趟在床上,郁不得其正,大動脈傷口無得縫針,靠自己埋口,離開手術室,用個手攪夾子,連床一起夾住傷口上些少,不能大鬆不能緊,血要流通,最記得個護士來同我鬆開個夾子,突然一陣熱流,灑下我的大髀處,護士就叫住,未得未得住,又重新夾番好?
直至夠時間,個夾子才鬆走,還要小心翼翼的趟著,微微可伸展吓,若觸碰到就血流成河,還記當日病房內有人維修,換假天花板,我話大佬喱度不能做住,塵埃飛揚呀.

20號出院回家休息.以後每半年覆診一次,取葯長期食喎.

住院6天每天54元合共  324元
手術儀器費共                23,920元
合共                                27,160元

醫療費全部自付.


9 則留言:

  1. 寫得咁詳細o既, 莫非當年你有寫日記?
    尼個田心村私家醫生, 都真係好罕有, 因為我覺得一般私家醫生都係愛將d病情放大放大再放大, 驚嚇你唔死咁!
    發現你有心臟病尼位政府醫生, 好勁喎! 重記唔記得個名, 應該寫出黎, 表揚吓佢啦!
    等你得閒再寫, 因為我記得你之後做過搭橋手術, 又係乜回事呢? :p

    回覆刪除
    回覆
    1. 當年未寫,在1999年退休才開始簡簡單單的寫,由於第一次咁大鑊心臟病,所以意識到我要寫低.
      去到2006年中,去旅行同團友互通e-mail互交相片,而團友比咗佢個BB個blog我睇,我好鐘意,好想自己擁有個blog,咁就揾到yahoo,就寫我人生第一個blog.團友是台灣人,嫁來香港到現在在FB還有聯繫吓.
      開blog不久,我第二次心臟病爆發,就做咗個刻骨銘心搭橋手術,好慘好痛苦一個經歷.
      醫生名字就忘記,但第一次手術通波仔失敗個醫生,同第二次通嗰個,個樣還在我腦海,一定認得,應該退晒休LU.

      刪除
  2. 好好的記錄,可能詳細過醫生那份報告呀。香港的手術儀器要自付?

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈!人生大事,又用咗咁多錢,幾大都記住佢嘛,
      係呀通波仔儀器係自費,現在更要6萬蚊一個波仔連支架呀.次一皮都要四萬幾呀.

      刪除
  3. Lo carmen 今時今日通波仔係好普通手術,成功率好高,若有問題?可以在這裡問我?我盡我經歷所知答你.好嗎.

    回覆刪除
  4. 想問一下 做心導管及冠狀動脈血管造影檢查係咪同一時間會做埋通波仔(如有需要) 通完波仔之後需要休息幾耐先可以返工?

    回覆刪除
    回覆
    1. 冠狀動脈血管造影CT,當時在急症室檢查,找不出原因,醫生同我講,醫院所做的一切做晒喎?若果要更清楚,叫我外便做冠狀動脈血管造影CT.我就香港體檢度做.報告交回醫生睇咋,其他用途我就唔知?
      通波仔,以前做法就先做心導管檢查,檢查過在那裡塞?才擇日通波仔,我就係通波後窄番,再來加支架,條個支架當年萬多元.
      今時今日,先比支架錢,跟住一氣呵成,心導管檢查,邊度塞?即時加支架.若果無事,支架費退回,支架每個普通的要4萬多,靚的要6萬?續個計.
      通完波仔,係個傷口最危險,因為大動脈,不可縫針,自己埋口,手術後翌日可出院,傷口不碰撞,傷口不用力,根本無問題.
      以上係我所知的一切,可能同現時有出入.

      刪除
  5. 我都做了通波仔、開頭不習慣的、 漸漸就習慣了一切都正常! 不過要一世食阿士匹靈、 作為通血管藥!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,食足一世.網上醫生講,心臟無事,都叫人每日食1/4粒對血管都好喎?

      刪除